loading...
مطالب مفید از اینترنت
Alexa بازدید : 354 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر دیروز نماینده ولی فقیه در خوزستان  در آئین افتتاح پارک بانوان اهواز اظهار کرد: در دوران شاه میزان دانشجویان دختر 16 درصد بود و 84 درصد دانشجویان پسر بودند اما امروز در جمهوری اسلامی این درصد 60 به 40 شده است. در زمان شاه، دانشگاه‌ها محل فساد بود و مردم اعتماد نمی‌کردند لذا دختران خود را به دانشگاه نمی‌فرستادند.نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تا زمان انقلاب در نهضت‌های سابق از جمله نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن نفت، نهضتهای منطقه‌ای و اقلیمی مانند جنگل و تبریز، زنان هیچ مداخله‌ای نداشتند تصریح کرد: یک ویژگی خاصی که انقلاب اسلامی داشت، حضور زنان بود زنان نیز به دفاع از اسلام آشکارا پرداختند.

Alexa بازدید : 74 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

در حالی که چند روز پیش آیت الله محمد یزدی در انتقاد به وزارت ارشاد تک خوانی زنان را حرام اعلام کرده بود. امروز مسعود پزشکیان در پی لغو پی در پی کنسرت های موسیقی در کشور و بی توجهی به حضور نیروی انتظامی در ایجاد نظم، گفت: متأسفانه همچنان موسیقی در تیررس اتهام قرار دارد و در حالی که علمای دین موسیقی را نفی نکرده اند عده ای در پی تحمیل سلیقه های شخصی خود بر دیگران هستند. این نماینده مجلس در گفت و گو با خانه ملت گفت،   این سخت گیری ها در حالی است که موسیقی در اسلام منفی و حرام نیست و هیچ مرجعی نیز چنین فتوایی نداده است لذا مطابق شرع و قانون هنگام اجرای کنسرت های موسیقی مجوزدار نیازی به حساسیت بیش از حد برخی افراد نیست.

Alexa بازدید : 66 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

 حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون اصفهان در مدرسه علمیه دارالحکمه، با بررسی برخی معضلات و انحرافاتی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند پرداخت و ضمن قابل تأمل دانستن مقدمه رییس جمهور در سال 84 در ابتدای کتاب سریع القلم گفت: رییس جمهور دولت اسلامی در ابتدای چنین کتابی مقدمه ای می‌نوسید که مانند محتوای کتاب قابل تأمل است و اگر رییس جمهور چنین تفکراتی را قبول دارد باید برای همه مردم به خوبی روشن شود. این که بر حضور رجال غرب نشین و مسلط به زبان انگلیسی تأکید می‌شود و از آنها به عنوان با سواد بین المللی تعبیر شود در حقیقت مصداق بارز و عینی غرب گرایی و غرب زدگی است.

Alexa بازدید : 77 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران می گوید هفتاد درصد واحد‌های تولید کنسرو ماهی تن غیر مجاز هستند.به گفته محمد میررضوی، در ایران ۱۲۰ واحد تولید کنسرو ماهی تن فعالیت می‌کنند که بسیاری از این واحدها تمایلی به نظارت و کنترل سندیکا ندارند. در روزهای اخیر کنسرو ماهی تن در ایران به قیمت ۱۲۰۰ تومان عرضه شده در حالیکه قیمت مصوب هر قوطی ماهی تن "۵۶۰۰ تا ۵۷۰۰ تومان" است. آقای میررضوی می‌گوید: "واحدهای تولید ماهی تن که استاندارد و تحت نظر وزارت بهداشت هستند چنین تخفیف‌هایی را ارائه نمی‌کنند.""تخفیف‌ ۵۰ درصدی واحدهای تولیدی غیر مجاز که اصطلاحا زیر پله‌ای نامیده می‌شوند، برای افزایش فروش است و خریداران باید هنگام خرید به برند و علامت استاندارد تن ماهی توجه کنند." این در حالیست که دیروز محمد آقاطاهر رییس اتحادیه بنکداران موادغذایی گفته بود کنسرو ماهی تن "حدود ۲۵۰۰ تومان به دست عمده فروش می رسد ولی ۵۰۰۰ تومان فروخته می شود و اگر هم تخفیفی ارائه شود، بسیار ناچیز است."

Alexa بازدید : 76 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

برنامه‌های دولت ترکیه برای زودتر ازدواج کردن جوانان این کشور و رساندن تعداد فرزندان هر خانواده به سه نفر وارد مرحله جدیدی شده است. دولت این کشور به طور گسترده مشغول تبلیغ این است که مادری مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است و انها باید این تقش را به کار در بیرون از خانه ترجیح دهند.

وزارت خانواده و سیاست‌های اجتماعی به زوج‌هایی که زود ازدواج کنند وعده یارانه چهار هزار دلاری داده است و وزارت ورزش و جوانان نیز گفته است که برای دانشجویانی که ازدواج کنند، وام‌های دانشجویی تبدیل به هدیه شده و نیازی به بازپرداخت آن نیست. دواوداوغلو نخست‌وزیر ترکیه نیز وعده داده است که مادران بعد از به دنیا آوردن اولین، دومین و سومین فرزند خود به ترتیب 120، 160 و 240 دلار هدیه دریافت خواهند کرد.

Alexa بازدید : 78 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

سیتی گروپ که یک مجموعه چندملیتی بانکداری و خدمات مالی است از احتمال رسیدن قیمت نفت به بیست دلار خبر داده و افزایش قیمت نفت در چند روز گذشته را مقطعی دانسته است. در گزارشی در این باره، ادوارد مورس رئیس یکی از بخش‌های تحقیقاتی در سیتی گروپ گفته است که برزیل و روسیه در بی‌سابقه‌ترین شکل ممکن مشغول تولید هستند و عربستان سعودی، ایران و عراق هم در تلاشند تا سهم خود از بازار را حفظ کنند. قیمت نفت وست تگزاس اینتر مدیت اکنون حدود 52 دلار در هر بشکه است ولی طبق این گزارش ممکن است در مقطعی تا سطح بیست دلار هم پایین بیاید.

سیتی گروپ برای دومین مرتبه در سال جاری میلادی پیش‌بینی خود از قیمت نفت را پایین آورده است. طبق این گزارش محدوده فعلی 45 تا 55 دلاری قیمت نفت باثبات نیست و باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌ها شده و در نتیجه قیمت نفت احتمالا به حدود 75 دلار خواهد رسید. پیش‌بینی شده است که متوسط قیمت نفت در سال جاری 54 دلار باشد.

Alexa بازدید : 334 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

حجت‌الاسلام سید محمود علوی در جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد، با تبریک یوم‌الله 22 بهمن، گفت: می‌گویند که جلسه‌ای میان فلانی، دکتر روحانی و فلان وزیر صورت گرفته که فلان صحبت‌ها بیان شده است، به این کلام‌الله مجید به این قرآن اصلا چنین جلسه‌ای نبوده است که چنین صحبت‌های بیان شود؛ من نمی‌دانم اینها چگونه می‌خواهند با دروغ گفتن ولایت، انقلاب و اسلام را حفظ کنند؛ پسر بنده نیز به کارهای وزارت هیچ کاری ندارد، فقط وزارت بنده باعث دردسر او شده است، وکیل پایه یک دادگستری است که بیچاره شده است و به من می‌گوید پدر کدام کار را بپذیرم و کدام را نپذیرم، گفتم هر کاری مربوط به وکالتت است بپذیر و هر کاری که به سبب پسر فلانی بودن مراجعه کردند قبول نکن، گفت منم این اساس را قرار داده‌ام؛ گفتم تحمل کن، این‌ها برای خدمت است؛ بعدش از پسرم پرسیدم گفت من نه چنین کسی را می‌شناسم و نه چنین حوزه‌ علمیه‌ای را بلدم و نه چنین دیداری بوده است.

Alexa بازدید : 71 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

اخذ آخرین دفاعیات مهدی هاشمی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به دلیل کسالت او به تعویق افتاد. محمود علیزاده طباطبایی، وکیل او می‌گوید موکلش باید طبق تجویز پزشک، سه روز استراحت کند.

در ‌جلسه دفاع دوشنبه ۲۰ بهمن، حال مهدی هاشمی به هم خورده است. مهدی هاشمی از دادگاه درخواست کرده که در خصوص اسناد و مدارک موجود در پرونده از وزارت اطلاعات استعلام شود. علیزاده طباطبایی از وکلای وی به تسنیم گفته «از دادگاه تقاضا کردیم فایل صوتی موجود در پرونده برای سنجش واقعی یا غیرواقعی بودن صوت به کارشناس ارجاع شود.»

Alexa بازدید : 334 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

حجت‌الاسلام‌ حسین وحید پور، کارشناس رسانه ملی در برنامه زمزم معرفت با اشاره به این‌که مردان به دلیل شبیه شدن به زنان نمی‌توانند مانند زنان آرایش ‌کرده یا لباس و کفش آن‌ها را بپوشند، گفته: حتی در خانه پوشیدن لباس‌هایی که مخصوص زنان است برای مردان جایز نیست و زنان هم نمی‌توانند لباس مردان را بپوشند و حتی بعضی از مراجع به حدی بر این موضوع تأکید دارند که حتی مرد در خانه نمی‌تواند دمپایی زن را بپوشد.

وی یادآور شده که مردانی که مانند زنان زیر ابروی خود را برداشته یا لباس‌های جلف زنانه می‌پوشند کار آن‌ها شرعاً جایز نیست و به دلیل شبیه شدن به زنان حرام است.

Alexa بازدید : 345 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

تعداد زنان چینی که برای زایمان به آمریکا می‌روند تا فرزندان آنها تابعیت و پاسپورت امریکایی دریافت کنند، به سرعت در حال افزایش است. این تعداد از 4200مورد در سال 2008 به بیش از ده هزار مورد در سال 2012 افزایش یافته است. داشتن فرصت مهاجرت به آمریکا در نتیجه نگرانی از وضعیت آلودگی در چین و همچنین جریان مبارزه با فساد رئیس‌جمهور جدید چین از جمله دلایل تشدید این روزند دانسته شده است.

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 127
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 85
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 16
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 403
  • بازدید سال : 8,039
  • بازدید کلی : 36,335