loading...
مطالب مفید از اینترنت
Alexa بازدید : 73 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)
در حالی که هنوز بیش از چند ماه از ورود آیفون 6 به بازار هوشمند ها نگذشته است، شایعاتی شکل گرفته مبنی بر اینکه اپل به زودی هوشمند جدید خود را روانه این بازار میکند. نام این هوشمند جدید آیفون 6S باشد یا آیفون 7 باید پرسید که این شایعات در خصوص آن چه اطلاعاتی میدهند؟

به گزارش «تابناک» شاید تا کنون شما نیز شایعاتی در خصوص نسخه بعدی هوشمند اپل شنیده باشید. اما این شایعات تا چه حد واقعی هستند و اطلاعاتی که راجع به نسخه بعدی هوشمند اپل میدهند چیست؟ ما در اینجا سعی میکنیم نگاهی دقیق تر به این موضوع داشته باشیم:

آیفون 6s یا آیفون 7 تا پایان سال به بازار می آید؟

نام و تاریخ ورود آیفون جدید به بازار

نسخه بعدی آیفون با نام آیفون 7 یا آیفون 6S گویا قرار است در ماه سپتامبر و در مقر اصلی اپل در سانفرانسیسکو رونمایی شود. این تاریخ و حدس و گمان پیرامون آن بر اساس سابقه اپل در معرفی هوشمند های جدید خود در هفته دوم ماه سپتامبر هر سال است.

از هم اکنون پیرامون نام این هوشمند جدید مباحثی در گرفته است. آنچه مشخص است اینکه سابقه اپل نشان میدهد که در بین هر دو نسخه اصلی – مثلا پنج و شش – یک نسخه میانی با نام XS روانه بازار میکند. در نتیجه میتوان گفت که شاید نسخه بعدی هوشمند اپل با نام iPhone 6S روانه بازار شود.

اما در این میان برخی حدس و گمان های قوی حاکی از آن است که این رویه از سوی اپل شکسته خواهد شد و این شرکت هوشمند بعدی خود را با نام iPhone 7 روانه بازار می کند. این حدس و گمان ها بر این پایه است که اپل معمولا نسخه های S خود را به عنوان نسخه های میانی و نه کامل روانه بازار میکند در حالی که اکنون با رقابت شدیدی که در بین پرچم داران در بازار در گرفته است، این شرکت به دنبال تثبیت جایگاه پرچم دار خود به عنوان یک هوشمند قابل اعتنا و احترام است.

سه نسخه مختلف از آیفون جدید

اپل در خصوص آیفون 6 دو نسخه با اندازه های متفاوت را به بازار معرفی کرد. حال شایعات بر این اساس است که نمونه بعدی آیفون از سه نسخه تشکیل میشود. در واقع در کنار یک نسخه 5.5 اینچ و نسخه معمول 4و7 اینچ اپل قرار است نسخه سنتی 4 اینچ از آیفون را نیز روانه بازار کند که با عنوان آیفون 7 یا 6S با پسوند mini خواهد بود:

آیفون 6s یا آیفون 7 تا پایان سال به بازار می آید؟

این میتواند یک استراتژی جالب برای شرکت اپل باشد که به وسیله آن همه سلایق در بازار را پوشش دهد. البته به همین میزان برای این شرکت یک عقب نشینی جدی تلقی میشود. هرچند اپل میتواند با این توجهی مسئله را حل و فصل کند که آیفون 5S با صفحه 4 اینچ هنوز در بازار به فروش میرود. آنچه مشخص است اینکه شایعات بر این باورند که ورود آیفون mini در سال 2015 با احتمال زیادی همراه است.

کیفیت صفحه نمایش آیفون جدید

از آنجایی که آیفون 6 مجهز به صفحه نمایش یاقوتی نشد، همچنان شبح این صفحه نمایش بر شایعات مربوط به آیفون 7 سایه انداخته است. گفته میشود که شرکت اپل به شدت در حال کار با Faxconn برای تولید صفحه نمایش یاقوتی برای آیفون بعدی است.

البته هر چند گفته میشود که صفحه یاقوتی بعد از الماس مقاوم ترین صفحه در برابر خراشیدگی است، اما در عین حال در برابر خرد شدگی چندان مقاومتی ندارد. این نکته را «جیمز کلاپین» از مدیران شرکت Corning که تولید کننده Gorilla Glass است گفته بود. لذا برخی بر این باورند که نسخه بعدی صفحه نمایش آیفون نمونه ای ضد خش و ضد خرد شدگی از Gorilla Glass خواهد بود.

از آنجایی که اپل سابقه همکاری طولانی مدتی با Corning دارد لذا هیچ بعدی نیست که نسخه بعدی آیفون همچنان از این نوع صفحه نمایش برخوردار باشد.

اما نکته بعدی در خصوص صفحه نمایش آیفون آینده، این است که گفته میشود همانند سامسونگ Galaxy S6 و Galaxy Note Edge از یک صفحه نمایش Edge-to-Edge برخوردار خواهد بود. این به معنی حذف حاشیه ها و حتی قابلیت لمس در لبه های گوشی هوشمند است:

آیفون 6s یا آیفون 7 تا پایان سال به بازار می آید؟

پردازشگر آیفون آینده

گفته میشود نسخه بعدی آیفون از پردازشگر A9 و M9 Motion Processor برخوردار خواهد بود. هر ساله اپل بهینه سازی های قابل توجهی را در پردازشگر خود صورت میدهد. پردازشگر A8 50 درصد بهینه سازی در سرعت پردازش گرافیکی، 50 درصد بهینه سازی در مصرف انرژی و 25 درصد بهینه سازی پردازش نسبت به A7 دارد. این در حالی است که A7 نسبت به A6 دو برابر قدرت پردازشی داشته است.

بر همین اساس میتوان حدس زد که نسخه بعدی پردازشگر اپل یعنی A9 به همین میزان بهبود کارایی و پردازش را به همراه خواهد داشت. حتی گفته میشود که این پردازشگر جدید را سامسونگ برای اپل مهیا خواهد کرد و این موضوع چندان تعجب آور نیست. زیرا پیش از این سامسونگ تامین کننده چیپ برای شرکت اپل بوده است.

هرچند برای آیفون 6 سامسونگ جای خود را در تامین پردازشگر به TSMC داد، حال هیچ بعید نیست که مجددا سامسونگ تولید چیپ آیفون بعدی را به عهده بگیرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 127
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 16
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 336
  • بازدید سال : 7,972
  • بازدید کلی : 36,268